FAQ:

ORDRE:

Dannesboeguld.dk er en webshop, og alle varer skal købes online.


Du klikker på det ønskede produkt, vælger størrelse og farve og lægger det i indkøbskurven ved at klikke på “Læg i kurv”.

Hvis du ønsker at shoppe videre, trykker du på shop videre. Hvis du vil betale og afslutte dig køb, trykker du på gå til kurv, hvor du udfylder dine informationer.

Når du har gennemført din ordre, vil du modtage en ordrebekræftelse.

Husk at tjekke om din adresse og kontaktinformationer er korrekte. Hvis du har brug for at lave ændringer, kan du kontakte kundeservice på: info@dannesboeguld.dk indenfor 30 minutter efter ordrelægningen, så kan vi manuelt rette det til.


Fra hvilke lande kan jeg shoppe online?
Du kan shoppe online på Dannesboeguld.dk fra Danmark

Hvordan kan jeg følge min ordre?
Så snart din ordre er pakket og afsendt, overdrager vi pakken til fragtudbyderen GLS – når de har scannet pakken, vil du modtage en besked med tracking nummer.

Når vi er færdige med at pakke din pakke, får du en besked om at din pakke er pakket og klar, og vi vil trække pengene. Men vær opmærksom på at du først kan tracke din pakke når fragtudbyderen har scannet den, der kan gå et par timer.


Jeg har ikke modtaget min ordre, hvad skal jeg gøre?
Der kan være forskellige årsager til din pakke ikke er nået rettidigt frem.

Hvis der er opstået et problem, har vi sendt dig en e-mail med informationer. Så tjek din mail og dit spamfilter.

Vær opmærksom på at ved store kampagner og udsalg kan der forekomme længere leveringstid.

Hvis du har brug for at snakke med kundeservice, kan vi kontaktes på telefon mellem 10.00 og 17.30 på +45 98 42 47 85 eller du kan skrive til os på info@dannesboeguld.dk. Vi svarer indenfor 24 timer.

  


Kan jeg slette eller ændre min ordre?

Du kan rette eller slette din ordre indenfor 30 minutter af ordrelægningen. Dette er fordi vi skynder os at pakke din ordre, så du kan modtage den hurtigst muligt.

Send en mail til info@dannesboeguld.dk, hvis du har ændringer eller ønsker at slette din ordre.

Hvis du ændrer mening, kan du returnere dine varer efter modtagelse. Gå til afsnittet om ombytning og returnering. 

Indeholder din ordre forkerte informationer?
Kontakt kundeservice inden for 30 minutter fra din ordre er gennemført, hvis du opdager fejl i dine informationer.

 

BETALING:

Vi accepterer følgende kortbetalinger:


Dankort
Mastercard
Visa

Derudover modtager vi også Mobilepay og applepay.

Når du går til betaling, vil du blive bedt om at indtaste kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre.

Du vil modtage en ordrebekræftelse på e-mail, når din ordre er registreret. 
Beløbet vil ikke blive trukket fra din konto, før ordren afsendes fra vores lager.

    

Hvornår trækkes pengene på min konto?
Betalingen for din ordre trækkes først på din konto, når varen er pakket og afsendt fra vores lager.

  

Er det sikkert at betale på www.dannesboeguld.dk
Du kan trygt handle på Dannesboeguld.dk – vi er en dansk webshop og vi samarbejder kun med sikre systemer indenfor onlinehandel og betalingssystemer.

 

LEVERING

Hvad koster det at få leveret min ordre i Danmark?

Ved ordre over kr. 400,- sendes ordren fragtfrit til pakkeboks.

Ved ordre under kr. 400,- kr. koster fragten kr. 39,-

Ved levering til privatadresse koster fragten kr. 59,-

 

Kan jeg afhente min pakke på jeres lager?

Ja det kan du godt. På hverdage mellem 10.00 -17.30 og lørdage mellem 10.00 – 14.00 kan du afhente din pakke. Du vælger afhent i Dannesboeguld.dk som fragtløsning, og vi vil sende dig en mail når din pakke er klar til afhentning. 

Vi holder til i Danmarksgade 76A, 9900 Frederikshavn.

 

Hvilke lande leverer Dannesboeguld.dk til?
Vi leverer til Danmark

Hvornår vil jeg modtage mine varer?

Hurtig levering på alle hverdage. Du har varen indenfor 1-4 hverdage. I enkelte tilfælde kan der være en anden leveringstid, og så vil du blive kontaktet. 

 

  

Hvem leverer mine pakker?
Hos Dannesboeguld.dk sender vi din pakke med GLS

Du kan vælge at få dine varer sendt hjem til din adresse, eller du kan vælge nærmeste pakkeshop.

 

BYTTEREGLER

Hvad er reglerne for bytning og returnering?

Når du handler på Dannesboeguld.dk har du 14 dages returret fra den dag, du modtager din vare med posten.

Det betyder, at du uden at oplyse en årsag, kan bytte varen eller få pengene retur inden 14 dage.

Medsend din returseddel og kryds af om du ønsker at bytte varen til en anden størrelse eller have pengene retur.


Det kræves dog, at varen returneres i samme stand som den er modtaget, og med alle originale mærker.

Du har også mulighed for at benytte dig af vores

Landsdækkende bytteservice 

Alle ordrer forsynes med et byttemærke, hvilket gør det muligt at bytte varen indenfor 30 dage fra dato på byttemærket hos medlemmer af Danske Guldsmede- og Urmageres bytteservice. Find deltagende butikker på www.guldsmed.dk under punktet ”Bytteservice”

Hvordan returnerer eller ombytter jeg en vare købt på Dannesboeguld.dk
Når du ønsker at returnere, skal du sende varen retur til vores butik i Frederikshavn.

Du kan bruge det vedlagte returlabel, du får med i din pakke. Ved denne løsning trækker vi et administrationsgebyr på kr. 39,-, når vi refunderer dine penge.

Du kan også undlade at bruge det vedlagte returlabel, og selv betale for fragtomkostninger. Ved denne løsning trækker vi ikke et administrationsgebyr.

Det er vigtigt at du sender pakken med omdeling, vi henter ikke returpakker i pakkeshops eller på posthuset. 

      

OBS: Vær venligst opmærksom på, at du indleverer returpakken til den korrekte fragtleverandør. Står der GLS på returlabel, skal pakken indleveres i en GLS pakkeshop.

Vi håndterer ikke pakker, der er indleveret forkert.

Det vil sige, at vi hverken efterlyser eller erstatter disse pakker.

 

Hvis du ønsker at sende en vare retur, skal du pakke varen pænt sammen, og vedlægge den udfyldte returseddel i kassen.

    

Hvis du ønsker at bytte din vare til en anden størrelse, kan du bruge det vedlagte returlabel. Ved denne løsning fratrækkes ikke et administrationsgebyr. Vi sender den ønskede størrelse, når vi har modtaget din pakke.

   
Derefter går du på dit lokale GLS pakkeshop og sender pakken til:

DANNESBOE GULD OG SØLV

DANMARKSGADE 76A

9900 FREDERIKSHAVN

Hvis du vil sikre at den ønskede størrelse ikke er udsolgt når vi modtager din returpakke, kan du sende os en mail på Dannesboeguld@gmail.com, så reserverer vi den ønskede størrelse til vi modtager din pakke.

  
Ombytningen af størrelse eller returnering af pengene vil ske indenfor 1-3 dage fra vi modtager din pakke på vores lager.

 

Der kan gå et par dage inden pengene kan ses på din konto, det skyldes ventetid i forbindelse med overførslen af penge hos bankerne.

    

Bemærk:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi du reelt har taget varen i brug, den er blevet beskadiget i din varetægt. 

Bemærk, at original emballage kan udgøre en væsentlig del af varens værdi. Dannesboeguld.dk fastsætter varens værdi hvis den er beskadiget.

   
Som udgangspunkt nedskrives varer med bortkommet eller beskadiget emballage med minimum 20 %, og varer som er taget i brug eller på anden vis beskadiget, nedskrives med minimum 80 %.
Hvis varen vurderes usælgelig, vil værdiforringelsen være 100 %.
    
Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at bytte min vare til en anden vare?


Hvis du ønsker at bytte din købte varer til en anden vare, så skal du returnere din vare, og ligge en ny ordre.

Dette skyldes, at ved en difference i prisen på varen, har vi brug for at du indtaster dine kreditkort-oplysninger igen, da vi ikke har adgang til denne data. 

 

Når vi har modtaget returvaren, tilbagefører vi beløbet til dig. Husk af udfylde og vedlægge retursedlen. Fragtomkostninger dækkes ikke.

Du har også mulighed for at benytte dig af vores

Landsdækkende bytteservice 

Alle ordrer forsynes med et byttemærke, hvilket gør det muligt at bytte varen indenfor 30 dage fra dato på byttemærket hos medlemmer af Danske Guldsmede- og Urmageres bytteservice. Find deltagende butikker på www.guldsmed.dk under punktet ”Bytteservice”


Hvordan kan jeg få mine penge tilbage?
Behandlingsperioden varierer mellem 1-3 hverdage fra vi har modtaget dine returvarer på vores lager, til vi refunderer pengene.

Når vi har tjekket varens tilstand og klargjort en refundering, vil du blive informeret via e-mail. Eventuelle leveringsomkostninger returneres ikke. Refunderingen vil ske via samme betalingsmetode, der blev anvendt ved køb af varen.     

Varerne, jeg har modtaget, er de forkerte eller har fejl. Hvad skal jeg gøre? 
Hvis du har modtaget en vare, som er i stykker eller ikke korrekt i forhold til din ordre, vil vi refundere varens værdi og returomkostninger, så snart vi modtager varen på vores lager.

Kontakt venligst vores kundeservice inden du sender pakken retur på mail: info@dannesboeguld.dk


For at gennemføre retursendingen, skal du udfylde den returseddel, der fulgte med dine varer og pakke den sammen med din retursending. Brug det vedlagte returlabel. 
   
Jeg har returneret en vare, men pengene er ikke gået ind på min konto endnu. 
Når du ønsker pengene udbetalt for en vare, du har sendt retur, kan du forvente 7-10 arbejdsdage fra den dag vi modtager varen, til pengene kan ses på din konto. Dette skyldes administration samt ekspedition af bankoverførslen. I visse tilfælde tager det op til 4 uger. Dette er den transit-tid, bankerne bruger på at flytte pengene rundt.
Vi behandler din returnering indenfor 1-2 hverdage, og du vil modtage en advisering om at din retur er behandlet og godkendt fra Dannesboeguld.dk

Huller i ørerne

Vi laver huller i ørerne med Nordahl Andersens Inverness system. Man skal være fyldt 6 år